03 junho 2012

coda recorrente





NOMÉS PER A TU

Amor, t'estimo, i tant t'estimo
que en l'amor meu ets mesura.
Tu has obert límits al meu vol,
que amb serenor declinava,
i avui em crec prop de la plenitud,
només perquè me la imagines tu.
Amor t'estima tant i tot l'amor meu.

I buscaré només per a tu,
amb la ignorància de sempre,
paraules dites pels amants
des de l'albada dels segles,
i per l'engany del meu amor creuré
reinventar el llenguatge a cada gest.
Engany d'amor i veritat de l'engany.

Amor d'etern recomençar,
que empenys la meva aventura,
que proa et fas del meu vaixell,
quan la mar veus embranzida,
en qui allibero antiga esclavitud,
per qui confesso aquesta servitud.
Amor esclau i llibertat de l'amor.

Há muitos anos que gosto desta canção, e lhe sei as estrofes de cor. Mas estas não me são igualmente importantes - o peso de cada uma varia conforme a fase da minha vida.

(a lapalissade de cada dia nos dai hoje, ámen)

4 comentários:

Paulo disse...

"like"

Helena Araújo disse...

Também te acontece dar importância diferente a estas estrofes, Paulo?
A primeira é boa na fase da paixão.
Mas depois a gente cresce.

Paulo disse...

É possível que sim, mas tenho pouca experiência com estas estrofes.
(Quando estiver apaixonado hei-de voltar a ouvir a canção e a gente logo conversa.)

Os versos são lindos:

"Amor esclau i llibertat de l'amor."

Helena Araújo disse...

Também gosto muito do
"Amor d'etern recomençar,
que empenys la meva aventura"

Bem, e já que estou com a mão na massa,

"I buscaré només per a tu,
amb la ignorància de sempre,
paraules dites pels amants
des de l'albada dels segles,
i per l'engany del meu amor creuré
reinventar el llenguatge a cada gest.
Engany d'amor i veritat de l'engany."

- crerei reinventar a linguagem a cada gesto: lindo!